Воскресенье, 04.28.2024
Мой сайт
Меню сайта
Категории раздела
Розробки уроків [1]
Виховні години [1]
Позакласна робота з предметів [0]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Главная » Файлы » Розробки уроків

Значення бактерій у природі й у житті людини
11.04.2012, 7:42 PM
Значення бактерій у природі й у житті людини

Мета.
Освітня. Закріпити знання учнів про бактерії; розкрити значення бактерій у природі та господарській діяльності людини; звернути увагу на профілактику організму від хвороботворних бактерій.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову і процеси життєдіяльності бактерій та представників інших царств; уміння спостерігати, аналізувати та робити висновки і узагальнення.
Виховна. Виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища та розуміння того, що кожен організм необхідний для колообігу речовин на планеті.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Брей – ринг .
                              
Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:
                 а) словесний: розповідь, пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація,
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.                                                                                                                        4. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв ́язки: географія, хімія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: прокаріоти, ціанобактерії, азотфіксація,
                                                                                                                                                 ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
 Учитель:
  Все живе бореться за своє існування – з поганою погодою, природними катаклізмами, і звісно один з іншим. Добре коли ворога видно і зрозуміло як він діє. Інша справа, коли ворог непомітний.. Бактерії – наш невидимий ворог. Через них ми постійно миємо фрукти, овочі, руки, чистимо зуби, обливаємося антиперсперантами.                                                                                                   Бактерії можуть стати причиною багатьох захворювань. Вони оточують нас скрізь: будинку, на роботі, на вулиці, у суспільному транспорті. Щоб успішно захищатися, ви повинні  , як то кажуть знати  ворога «в обличчя»
 На сьогоднішньому уроці ми спробуємо закріпити вже набуті знання і отримати нові , але наш урок буде незвичний  , а у вигляді  « Брейн -рингу»                                                  (Клас ділиться на дві команди  , обирає капітана і назву  команди  )
   - Нашу команду ми назвали    «Кіанос »                                                                                                              ( Ціанобактерії – від грецького - кіанос –блакитний )                                                                              
                                                                                                                                                               - Нашу команду ми теж назвали на честь прокаріотів  «Бактеріон »                                       (Бактерії – від грецького – бактеріоз – паличка )                                                                   - Учитель :   Отже починаємо боротьбу
 Перший  наш конкурс  «Біологічна розминка »                                                                              (  Закінчити речення яка команда дасть більше відповідей та і набирає більше балів )                                                                                                          1.Бактерії належать до... (про¬каріотів).
 2.Першим відкрив бактерії... (Антоні ван Левенгук).
 3.Середовища існування дроб'я-нок:... (вода, грунт, повітря).
 4.Бактеріальна клітина зверху вкрита... (оболонкою).
5 .Під оболонкою міститься... (цитоплазма).
 6.Зазвичай, навколо бактері¬альної клітини утворюється сли¬зова...      (капсула).                   7.Бактерії розмножуться   ( поділом клітин )                                                                             8.Співіснування кишкової палички та людини приносить(як користь так і шкодить)
 9.За способом живлення бак¬терії та ціанобактерії поділяють¬ся на... (автотрофи й гетерот-рофи).
10.    Бактерії, які живляться ре¬човинами живих організмів, нази¬ваються...
(паразитами).   
                                                                                                                                                                         ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Друге наше завдання    «Значення бактерій »    (Капітани обирають завдання)                                                                                                1. Конверт  -  Які види взаємостосунків мо¬жуть виникати між бактеріями та іншими організмами?
                                                                                                               2. Конверт  -    Серед бактерій  є багато пара¬зитичних видів, які, оселяючись у людському організмі, спричиня¬ють різні захворювання. Які це бактерії? Що сучасній науці про них відомо? Як можна керувати, розвитком бактерій?
                                                                                                                                                       ( Чим краща і змістовніша відповідь тим більше балів отримує  команда  )
                                                                                                                                                                                      
Відповідь команди  «Кіанос»   ( конверт  1 )                                                                                                         У кишечнику люди¬ни живуть бактерії (наприклад, кишкова паличка), що сприяють процесам травлення, синтезують певні вітаміни та перешкоджають діяльності хвороботворних орга¬нізмів. У разі надмірного застосу¬вання антибіотиків ці бактерії гинуть, що погано впливає на здоров'я.
У шлунку жуйних тварин (на¬приклад, корів, овець, кіз) також живуть бактерії. Жуйні тварини споживають багату на клітковину рослинну "їжу, але самостійно пе¬ретравити клітковину не здатні. Цю функцію виконують бактерії. Також бактерії забезпечені пожив¬ними речовинами та захищені від несприятливих впливів довкілля. Отже, співіснування бактерій і жуй¬них тварин є взаємовигідним.
Особливо велике значення ма¬ють бульбочкові бактерії, які, жи¬вучи в клітинах коренш бобових та деяких інших рослин, можуть засвоювати атмосферний азот і перетворювати його в сполуки, доступні рослинам.)

Відповідь команди  « Бактеріон »   конверт 2 .                                                                                                                Величезної шкоди людству завдають патогенні (від грец. раіпоз — страждання, кепох — народження) бактерії — збудники багатьох хвороб людини, тварин, рослин. Вони належать до групи бактерій-паразитів. Терміном «ін¬фекція» (від грец. іп/есііо — зара¬ження) позначають процес про¬никнення мікроорганізму в макро¬організм і розмноження в ньому.


ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

    
ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.


V. Узагальнення та систематизація знань.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання

Категория: Розробки уроків | Добавил: demedu
Просмотров: 5275 | Загрузок: 0 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 3.0/1
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск
Корисні посилання
Погода
Погода в Україні
Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz