Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Значення бактерій у природі й у житті людини
| 11.04.2012, 7:42 PM |
Значення бактерій у природі й у житті людини
Мета. Освітня. Закріпити знання учнів про бактерії; розкрити значення бактерій у природі та господарській діяльності людини; звернути увагу на профілактику організму від хвороботворних бактерій. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову і процеси життєдіяльності бактерій та представників інших царств; уміння спостерігати, аналізувати та робити висновки і узагальнення. Виховна. Виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища та розуміння того, що кожен організм необхідний для колообігу речовин на планеті.
Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Брей – ринг . Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь, пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: географія, хімія. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка. Основні поняття та терміни: прокаріоти, ціанобактерії, азотфіксація, ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Учитель: Все живе бореться за своє існування – з поганою погодою, природними катаклізмами, і звісно один з іншим. Добре коли ворога видно і зрозуміло як він діє. Інша справа, коли ворог непомітний.. Бактерії – наш невидимий ворог. Через них ми постійно миємо фрукти, овочі, руки, чистимо зуби, обливаємося антиперсперантами. Бактерії можуть стати причиною багатьох захворювань. Вони оточують нас скрізь: будинку, на роботі, на вулиці, у суспільному транспорті. Щоб успішно захищатися, ви повинні , як то кажуть знати ворога «в обличчя» На сьогоднішньому уроці ми спробуємо закріпити вже набуті знання і отримати нові , але наш урок буде незвичний , а у вигляді « Брейн -рингу» (Клас ділиться на дві команди , обирає капітана і назву команди ) - Нашу команду ми назвали «Кіанос » ( Ціанобактерії – від грецького - кіанос –блакитний ) - Нашу команду ми теж назвали на честь прокаріотів «Бактеріон » (Бактерії – від грецького – бактеріоз – паличка ) - Учитель : Отже починаємо боротьбу Перший наш конкурс «Біологічна розминка » ( Закінчити речення яка команда дасть більше відповідей та і набирає більше балів ) 1.Бактерії належать до... (про¬каріотів). 2.Першим відкрив бактерії... (Антоні ван Левенгук). 3.Середовища існування дроб'я-нок:... (вода, грунт, повітря). 4.Бактеріальна клітина зверху вкрита... (оболонкою). 5 .Під оболонкою міститься... (цитоплазма). 6.Зазвичай, навколо бактері¬альної клітини утворюється сли¬зова... (капсула). 7.Бактерії розмножуться ( поділом клітин ) 8.Співіснування кишкової палички та людини приносить(як користь так і шкодить) 9.За способом живлення бак¬терії та ціанобактерії поділяють¬ся на... (автотрофи й гетерот-рофи). 10. Бактерії, які живляться ре¬човинами живих організмів, нази¬ваються... (паразитами). ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Друге наше завдання «Значення бактерій » (Капітани обирають завдання) 1. Конверт - Які види взаємостосунків мо¬жуть виникати між бактеріями та іншими організмами? 2. Конверт - Серед бактерій є багато пара¬зитичних видів, які, оселяючись у людському організмі, спричиня¬ють різні захворювання. Які це бактерії? Що сучасній науці про них відомо? Як можна керувати, розвитком бактерій? ( Чим краща і змістовніша відповідь тим більше балів отримує команда ) Відповідь команди «Кіанос» ( конверт 1 ) У кишечнику люди¬ни живуть бактерії (наприклад, кишкова паличка), що сприяють процесам травлення, синтезують певні вітаміни та перешкоджають діяльності хвороботворних орга¬нізмів. У разі надмірного застосу¬вання антибіотиків ці бактерії гинуть, що погано впливає на здоров'я. У шлунку жуйних тварин (на¬приклад, корів, овець, кіз) також живуть бактерії. Жуйні тварини споживають багату на клітковину рослинну "їжу, але самостійно пе¬ретравити клітковину не здатні. Цю функцію виконують бактерії. Також бактерії забезпечені пожив¬ними речовинами та захищені від несприятливих впливів довкілля. Отже, співіснування бактерій і жуй¬них тварин є взаємовигідним. Особливо велике значення ма¬ють бульбочкові бактерії, які, жи¬вучи в клітинах коренш бобових та деяких інших рослин, можуть засвоювати атмосферний азот і перетворювати його в сполуки, доступні рослинам.)
Відповідь команди « Бактеріон » конверт 2 . Величезної шкоди людству завдають патогенні (від грец. раіпоз — страждання, кепох — народження) бактерії — збудники багатьох хвороб людини, тварин, рослин. Вони належать до групи бактерій-паразитів. Терміном «ін¬фекція» (від грец. іп/есііо — зара¬ження) позначають процес про¬никнення мікроорганізму в макро¬організм і розмноження в ньому.
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.
V. Узагальнення та систематизація знань.
VІ. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання
|
Категория: Розробки уроків | Добавил: demedu
|
Просмотров: 5275 | Загрузок: 0
| Комментарии: 3
| Рейтинг: 3.0/1 |
|
|
Погода |
|
|